Peltracom NV wordt Greenyard Horticulture Belgium NV.

Op 1 september 2016 is Peltracom NV van naam veranderd. Voortaan zal het Greenyard Horticulture Belgium NV heten. Via de naamswijziging wil het inzetten op een duurzame synergie met de fusiegroep Greenyard én een meerwaarde voor alle partijen betekenen.

Sinds 2015 vormt Peltracom – samen met UNIVEG, Pinguin en Noliko – Greenyard. Peltracom is de Horticulture divisie van Greenyard. Greenyard is de wereldwijde marktleider in verse en bereide groenten & fruit en groeimedia.

De activiteiten van Greenyard kunnen worden ingedeeld in vier divisies: Fresh, Frozen, Prepared en Horticulture. Greenyard telt ongeveer 8.200 werknemers, is actief in 25 landen wereldwijd en realiseert een omzet van bijna 4 miljard op jaarbasis.

Horticulture divisie

De Horticulture divisie is de kleinste van de vier verschillende divisies, maar produceert al meer dan 30 jaar groeimedia voor planten, groenten & fruit, bodembedekkers en bodemverbeteraars. De Horticulture divisie biedt zowel professionele telers als hobbytuiniers een breed aanbod aan producten, volledig op maat van hun behoeften. Dit onder de naam Peltracom voor de professionele markt en Agrofino voor de hobbymarkt. Ze zijn ook een belangrijke leverancier van oplossingen voor stedelijk groen.

Door in te zetten op innovatie, kwaliteit en service, leveren ze een belangrijke bijdrage aan een duurzamere teelt – rendabel voor de teler, gezond voor de consument én goed voor het milieu.

Europese top

De Horticulture divisie heeft meer dan 3000 ha veenvelden, 350 medewerkers en 9 productiesites. Met een jaarlijkse productie van meer dan 1,5 miljoen m3 teeltsubstraten en bodembedekkers, voor zowel de professionele als de hobbymarkt, behoort het bedrijf tot de Europese top in haar sector. De Horticulture divisie is bovendien van alle markten thuis, en voert wereldwijd uit naar 54 landen.

Als producent van potgrond en andere groeimedia biedt de divisie Horticulture een belangrijke toegevoegde waarde voor Greenyard. De producten staan immers aan het begin van de keten en leveren een duurzame voedingsbodem voor alle producten die de andere divisies op de markt brengen. Maar ook aan het einde van de cyclus kan zeker meerwaarde geboden worden.

Door de naamswijziging wil Horticulture inzetten op een duurzame synergie voor de hele groep én de consumentmarkt. “Een nieuwe stap in een natuurlijke evolutie.” Zo beschrijft Stefaan Vandaele, Managing Director van de divisie Horticulture, de naamswijziging. “We helpen Greenyard zich sterker te differentiëren als een kwaliteitsbewuste leverancier die ‘from field to fork’ een duurzame meerwaarde creëert, voor teler, voor de consument én voor het milieu. Door te streven naar een duurzamere teelt met innovatieve technieken, kan de Horticulture divisie van meet af aan een meerwaarde betekenen voor gezond fruit en lekkere groenten.”

Meer informatie over de fusie kan u vinden op de campagnewebsite www.wearegreenyard.com.

 

GREENYARD_RGB JPG

%d bloggers liken dit: