‘Lenteweekend’ wordt ‘Lentemaand’

Het traditionele Lenteweekend van Radio 2 wordt in samenspraak met BTV  en VLAM na 10 jaar opgefrist en uitgebreid tot ‘Lentemaand’.De Lentemaand 2015 start officieel van 20 tot 24 maart met een kick off-weekend dat vergelijkbaar is met de actie uit het verleden. Het grote verschil is dat de actie verderloopt tot en met 20 april, met ondersteuning van het populaire programma ‘De Madammen’ van Radio 2. Het promotiebudget wordt voortaan gespreid over één maand in plaats van één week(end) en wordt, net als vroeger, gerealiseerd door VLAM.

Het nieuwe concept krijgt ook een nieuwe slogan: “Lente, tijd om de bloemetjes buiten te zetten”. De baseline luidt “Bloemen en Groen, dat is echt het lentegevoel”, conform de huidige generieke campagne die VLAM voor de sierteeltsector op touw heeft gezet. Om het aspect ‘genieten in de tuin’ extra kracht bij te zetten, opteert BTV voor een campagnebeeld met feestende mensen in de tuin.


Tijdens de Lentemaand wordt er gedurende vier weken elke week één tuinparty ter waarde van 1.250 euro weggegeven via de wedstrijdvraag van Radio 2. Deelnemen aan de wedstrijd kan online via Groen Van Bij Ons . De klanten worden op de hoogte gebracht met behulp van kassaflyers met alle info over de actie en hoe deel te nemen.

De bekende (gratis) narcis ‘tête-à-tête’ voor elke klant wordt vervangen door een hyacint, voorzien van een speciale actiepotcover. De deelnemende tuincentra kunnen evenwel nog steeds kiezen voor de traditionele narcis zolang de voorraad aan potcovers (model 2014) strekt.

Het promotieproject ‘Smakelijke Tuin’ wordt door de deelnemende tuincentra in de acties geïntegreerd. Radio 2 zal immers bijzondere aandacht schenken aan de moestuin, vooral in de laatste week van april.

BTV raadt alle deelnemende tuin- en plantencentra overigens aan eigen acties op touw te zetten. Enkele voorbeelden daarvan zijn een gratis retourbon, te besteden tussen 1 en 20 april, een leuke (teken- of knutsel)wedstrijd voor de kids tijdens de Paasvakantie, een workshop ‘Eet je eigen tuin’, een item rond de stadstuin of een speciale actie rond de verticale tuin met demo’s. Tuincentra die de vingers aan de pols houden, weten ondertussen dat een verticale tuinwand, groot of klein, dé nieuwe hype wordt.