Er wordt terug meer geld uitgegeven aan de tuin

Consumenten zijn dol op hun tuin en willen er wel wat aan besteden. Europeanen gaven de eerste helft van 2014 meer geld uit aan hun tuin. Consumenten geven dit jaar gemiddeld 16,5% meer geld uit aan hun tuin vergeleken met dezelfde periode in 2013. De tuin doet het dus goed in Europa. De Belgen gaven wel iets minder uit dan het Europese gemiddelde. Belgische consumenten spendeerden wel 15,5% meer in vergelijking met vorig jaar.
Europees deden vooral waterpartijen en schoonmaakproducten het goed. Elektrisch tuingereedschap deed het ook goed op de Europese markt met een stijging van 17,8%. De grootste marktstijging bij elektrisch tuingereedschap vinden we bij de automatische grasmachines. De verkoop daarvan is verdubbeld. Ook snoerloos elektrisch gereedschap doet het goed, met een stijging van 56,9%.
Daarbij komt dat consumenten weer dichter bij de natuur wil zijn. Dat uit zich in tuinmeubilair dat dichter bij de grond staat. Het is één van de laatste trends voor in de tuin: low dining.
Na de buitenkeuken is nu ook wellness in de tuin aan een opmars bezig. Mensen willen bijvoorbeeld ook een douche voor in de tuin, of een spa.

Bron: Groen Groeien