De nieuwe STIHL connected App: Beheer je machinepark in een oogopslag

Met de connected App breidt STIHL zijn digitale oplossing voor een efficiënt machineparkbeheer verder uit. De nieuwe app maakt deel uit van de cloudgebaseerde STIHL connected systeemoplossing waarmee professionals hun machinepark en teams digitaal kunnen beheren.

 


De STIHL connected App op de smartphone of de tablet van de gebruiker ontvangt via Bluetooth een snel overzicht van machinegegevens zoals de bedrijfsuren, de ouderdom van de machine of het team waartoe ze behoort. Daarnaast kan de gebruiker komende onderhoudsbeurten en de onderhoudsgeschiedenis raadplegen.

Die informatie wordt verzonden door de Smart Connector, een sensor die op de machine wordt bevestigd. De app stuurt deze informatie vervolgens door naar de STIHL Cloud, die dient als centraal gegevensopslagsysteem. Indien gewenst kan je ook de geolocatie van de machines doorgeven. Dankzij de synchronisatie met de STIHL Cloud kan de gebruiker bijvoorbeeld specifieke machines in de STIHL connected App opzoeken en hun laatst gekende locaties op een kaart bekijken. Bovendien toont de “Nearby”-functie aan de gebruiker welke machines zich in zijn directe omgeving bevinden.

Met STIHL connected hebben professionele gebruikers een gedetailleerd overzicht van de status van hun machines. Het systeem informeert hen tijdig over naderende onderhoudsbeurten. Via de app is een serviceafspraak met hun STIHL dealer snel gemaakt. Indien gewenst verstuurt het systeem vooraf alle service gerelateerde machinegegevens naar de gespecialiseerde dealer zodat hij het werk kan plannen en, indien nodig, ook de reserveonderdelen kan bestellen. Dit verkort de onderhoudstijd zodat de machine snel weer inzetbaar is.

De app werkt op Android en iOS en is gratis beschikbaar in de gebruikelijke App Stores. Voor bestaande klanten: alle machines die al in de STIHL app zijn geregistreerd, worden automatisch naar de nieuwe app overgebracht. Je hoeft de gegevens dus niet opnieuw in te voeren.