Campagne ‘Young, wild & tree’
Belbex, de vereniging van boomkwekerijexporteurs en AVBS lanceerden een campagne met als doel om jongeren warm te maken voor het vak van kweken en verhandelen van bomen en sierplanten.
Deze campagne wil meer jongeren aantrekken richting de boomkwekerijsector. Er zijn voor hen heel wat mogelijkheden om aan de slag te gaan in de bomen- en sierteeltsector als medewerker, teeltleider, productieleider, bediende, … . Nieuw bloed en interesse vanuit de jonge doelgroep is niet alleen broodnodig, maar het biedt ook kansen in een sector die een steeds belangrijkere rol inneemt in de maatschappij. “Het vergroenen van steden en het laten groeien van bomen wordt in de huidige klimaatsituatie nog belangrijker. Hiervoor hebben we jonge mensen nodig die hun kennis competent willen inzetten voor onze sector.”, luidt het bij Lucien Verschoren, voorzitter boomtelers van AVBS.
Voor de campagne wordt samengewerkt met de Artevelde Hogeschool in Gent: een team van drie studenten ontwikkelde een studieproject om jongeren via de sociale media op een uitnodigende manier kennis te laten maken met het werk op een boomkwekerij.
De campagne ‘Young, wild & tree’ loopt van 9/3 tot 4/5 via de instagramprofielen ‘Young, wild & tree’ en ‘Jong Sierteeltgeweld’. Via sociale media wordt, met teasers en korte filmpjes, de boomkwekerijsector gepromoot bij de jongeren. Vier jongeren die actief zijn in diverse bedrijven in de boomkwekerijwereld komen hierbij aan bod en spelen op deze manier ambassadeur voor de sector.