Belgische sierteeltmeesters op IPM Essen

IPM Essen is de jaarlijkse hoogmis voor de internationale sierteeltsector. België is er standhouder van het eerste uur en viert deze intense relatie dit jaar als partnerland van de beurs. Dat vertaalt zich in een ruim scala aan extra activiteiten, gaande van officiële ceremonies en dynamische netwerkmomenten tot inhoudelijke seminaries en newscorners.

Een stevige delegatie van een 70-tal Belgische standhouders tekende dit jaar present op de beurs om handelsrelaties aan te knopen en te onderhouden. 38 hiervan nemen deel onder de koepel van VLAM het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing. Samen vertegenwoordigen ze het ruime assortiment Belgische sierteeltproducten, gaande van de typisch Vlaamse producten als azalea’s, rododendrons, bloeiende kamerplanten, de Vlaamse laurier en chrysanten, tot struiken, jong- en perkplanten en boomkwekerijproducten. De groepsstanden zijn verspreid in drie hallen:

– Hal 2: Azanova, Dataflor, De Croock, De Vos – Hertschap, De Waele – Wilwoodii, De Wilde John, Denis-Plants, Deroose Plants, Exotic Plant Belgium, Floramor, Gediflora, Gernée Siergrassen, Herplant, Het Wilgenbroek, Hortinno, Joluplant, Leybaert, Microflor, Pelargonium De Cock, Rudy Raes Bloemzaden, Sonneville Philip, VDW Plant.

– Hal 6: ADM Greentraders, Block Jules, Calle-Plant, Goossens Raf, Heyeveld, Laurica-plants, Lens Roses, Oprins Plant, Rimbaut Peter boomkwekerij, Schepers bvba boomkwekerij, Van Poecke & zn, Vandamme Sierplanten, Vos Patrick boomkwekerij.

– Hal 8: Neyt – Van Sante, Sylva, Van Hulle B&C.

 

Nieuw concept ‘Roots & Leaves’
Tijdens IPM wordt voor het eerst het nieuwe logo gebruikt dat de Vlaamse sierteeltsector inzet bij de communicatie in het buitenland. De naam ‘Roots & Leaves’ is allesomvattend voor het ruime sierteeltassortiment, waarbij alle producten wortels en blaadjes hebben. ‘Roots’ verwijst daarbij naar de afkomst terwijl ‘Leaves’ een blik vooruit is naar het eindresultaat: een bloeiende, gezonde plant, die meteen ook de basis vormt van een gezonde handelsrelatie en garant staat voor een tevreden eindklant. Het bijschrift ‘Cultivating Flemish Excellence’ in het logo duidt op het uitmuntende vakmanschap van de Vlaamse bedrijven zich weerspiegelt in een uniforme kwaliteit, innovaties en een persoonlijke service.
De signatuur vermeldt tevens de nieuwe site www.belgianplants.com. Bezoekers kunnen er een leverancier zoeken in de databank, vinden er info over de beursdeelnames en krijgen er meer inzicht in de Vlaamse sierteeltsector aan de hand van productblokken, achtergronddossiers, cijfermateriaal en bedrijfsreportages.

%d bloggers liken dit: