VLAM lanceert nieuwe plantencampagne

VLAM lanceert een nieuwe campagne ‘Test je beginnersgeluk!’ om Vlamingen warm te maken voor bloemen en planten.

Om zoveel mogelijk nieuwe mensen warm te maken voor bloemen en planten, start VLAM met een campagne Test je beginnersgeluk! die mensen wil mobiliseren om een sessie te volgen in een tuincentrum of bloemenwinkel waarin ze advies op maat krijgen.
De campagne verloopt in drie golven. Tijdens elke golf wordt een ander segment sierteeltproducten in de kijker gezet. Achtereenvolgens wordt gefocust op kamerplanten, snijbloemen en buitenplanten en bomen.


Elke golf verloopt volgens hetzelfde patroon: ze start met een radiocampagne waarin een plant of bloem vertelt dat hij dringend verzorging nodig heeft en waarin hij zijn ‘baasje’ oproept zich in te schrijven voor een sessie in een tuincentrum of bloemenwinkel in zijn regio. De radiospot wordt ondersteund met een advertentiecampagne in NINA, de weekendbijlage van Het Laatste Nieuws, en een online campagne.

De sessies, waarin gepersonaliseerd plantenadvies wordt gegeven, vinden telkens ongeveer drie weken na de radiocampagne plaats. De radiocampagnes zijn gepland in week 14 (3-9 april), 18 (1-7 mei) en 42 (16-22 oktober).
De mediacampagne wordt aangevuld met straatacties. Passanten kunnen hun beginnersgeluk testen en maken kans om een plantje te winnen.

Wie aan de slag wil met bloemen en planten vindt tal van tips en tricks op groenvanbijons.be. Er zit ook een plantenwijzer bij die je helpt bij je zoektocht naar de geschikte planten. De tuincentra en bloemenwinkels die helpen bij je portie beginnersgeluk staan er ook opgelijst.